Робота із зовнішніми чинниками просування сайту
Одними лише авторськими текстами, їх бездоганним оформленням, ідеальною перелінковкою та іншими внутрішніми чинниками ранжирування сайт в ТОП не вивести - потрібні ще й вхідні посилання. Але як їх добути? Існує багато способів їх отримання, але, на жаль, безкоштовні посилання для абсолютної більшості комерційних сайтів обходяться набагато дорожче покупних. Також важливо розуміти, що посилання посиланню різниця велика, буває: майданчики-донори, тобто сторінки, на яких купуються посилання, повинні володіти певними (і не завжди простими у вимірі) параметрами. Це ні в якому разі не можна випускати з уваги, так як деякі посилання можуть навіть серйозно нашкодити просуванню і утруднити вихід в ТОП. Ви впевнені, що зможете самостійно відрізнити корисне посилання від шкідливого? ..
Типи зовнішніх посилань і методи їх отримання
Безкоштовні посилання зазвичай добуваються шляхом обміну з іншими сайтами, простановки в блогах і на форумах та іншими способами. Такі посилання приносять користь для просування, але в конкурентній сфері з їх допомогою навряд чи можна досягти. Тому для просування комерційних проектів найбільш актуальна платна посилальна маса.
Платні посилання також можна отримувати різними способами, а їх ціна може варіюватися від декількох до сотень тисяч рублів - наприклад, саме стільки доведеться віддати за посилання з рекламною статтею топовому блогеру. Отже, розглянемо основні джерела платних посилань:
замовні статті та пости;
будь-які сайти за договором з їх власниками;
статейні біржі;
посилальні біржі;
Замовні матеріали в чужих блогах у вигляді рекламних статей або оглядів швидше важливі для залучення трафіку. Для пошукової оптимізації такі посилання безумовно теж будуть корисні, але при їх високій вартості ККД для ранжирування буде нікчемно малим.
Також можна домовлятися з власниками інших сайтів про розміщення посилань на ваш ресурс. Але зазвичай для просування потрібна велика кількість посилань, при цьому переговори з власниками і ручне проставлення посилань можуть перетворитися в безтолкову рутину.
Просувати сайт тільки лише статтями теж надто дорого і безглуздо, тому всі ці способи простановки посилань можна використовувати лише як додаткові, а основну посилальну масу найдоцільніше купувати на спеціалізованих сервісах.
Основні принципи закупівель посилань на біржі
Щоб почати роботу із закупівлі посилань на біржі, необхідно заповнити реєстраційну форму та створити проект. Потім потрібно ввести URL сторінок вашого сайту і ключові слова для них. Для підтримки природності посилальної маси доцільно для кожної сторінки купувати посилання з різними типами анокоров, а саме:
з точними входженнями;
з не дуже точними входженнями, розмитими.
Визначити точне співвідношення цих типів складно, але можна зазначити, що найбільша кількість посилань повинні бути з точними входженнями, а найменше - природного типу.
Біржам вигідно продавати велику кількість посилань, тому вимоги до прийнятих майданчиків занадто низькі, а через це туди часто потрапляє неякісний товар - без ретельної перевірки купити «погані» посилання, котрі принесуть шкоду сайту, простіше простого. Також істотним мінусом посилальних бірж є те, що для більшості операцій не передбачено ефективної автоматизації. Більшу частину роботи доводиться виконувати вручну - наприклад, складання анкорів. При масштабному просуванні з використанням великої кількості посилань це зажадає титанічних зусиль і величезної кількості часу від оптимізатора сайту.
Далі необхідно створити кілька фільтрів для закупівлі посилань, зазвичай достатньо трьох, для дешевих, якісних і дуже якісних посилань. Можна створити один, але тоді сильно постраждає гетерогенність посилальної маси, а цей параметр останнім часом набуває все більшого значення. Приводити всі налаштування фільтрів сенсу немає, оскільки це залежить від бюджету, специфіки сайту, який просувається, ступеня конкурентності та багатьох інших факторів. Для створення оптимального каскаду фільтрів потрібне проведення багатофакторного аналізу з застосуванням математичного апарату і масштабних дорогих експериментів. У цьому випадку навіть професіонал може промахнутися з настройками і витратити купу грошей даремно.
Потім треба правильно розподілити фільтри для різних груп посилань, що теж є дуже непростою роботою, так як виявити оптимальне співвідношення різних типів посилань вкрай складно. Також ні в якому разі не можна забувати про природність динаміки нарощування посилальної маси. Щоб уникнути посилального вибуху, доведеться вручну запускати простановку невеликими порціями, а це знову рутина, не кажучи вже про обчислення оптимальної динаміки зростання.
Основні помилки при посилальному просуванні
Досить часто новачки роблять помилки, через які ефективність просування сильно падає (або значно виростає бюджет).
Одна з найпоширеніших помилок - це одноразова простановка великої кількості посилань. Таке явище називають посилальним вибухом, і воно може мати дуже негативні наслідки. Щоб цього уникнути, необхідно нарощувати посилальну масу поступово, так динаміка буде виглядати природно в очах пошукових систем.
Бажання власників молодих сайтів якнайшвидше досягти позицій у ТОПі цілком природно, але повномасштабне просування з максимальним бюджетом у цьому випадку є помилкою. Існує думка, що підтверджується численними експериментами, що у пошуковиків особливе ставлення до сайтів, чий вік не перевищує півроку. Тобто навіть якщо використовувати велику кількість вхідних посилань, то досягнення ТОПу по ВЧ-запитам практично неможливо. Тому великий бюджет для молодого сайту протипоказаний - це буде лише марною тратою грошей. У таких випадках починайте з малого, нарощуйте бюджет поступово.
Інший раз навіть досвідчений фахівець може допустити помилку і купити неякісну посилання зі спам-майданчика, який згодом принесе шкоду. Таке може статися при недостатньо ретельному відборі посилальної маси або з якихось інших причин.
Також не варто звертати уваги на сумнівні пропозиції «прогону по білим каталогам», це може принести тільки шкоду просувному сайту, так як на ділі такі каталоги виявляються розсадниками спаму.
Замість висновків:
При нарощуванні посилальної маси і роботі із зовнішніми факторами необхідно враховувати безліч критеріїв - від якості майданчиків-донорів до розподілу бюджету, природності посилальної маси і динаміки її росту. Всі ці турботи можна перекласти на спеціаліста по складанню анкорів, простановки посилань для кожного запиту і інших рутинних операцій, з якими стикаються оптимізатори, які купують посилання на біржі.